کد خبر: 1230857
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
در اولین سوگواره ادبی «دیپلمات مقاومت» مطرح شد
امشب و در اولین شب خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان در این سوگواره ادبی شاهد ارائه آثار ادبی و اندیشه‌ای بسیاری از شاعران پارسی‌زبان و دیگر هنرمندان کشور‌های مختلف حوزه ایران فرهنگی، به‌ویژه از هند، افغانستان و پاکستان بودیم که این نشان می‌دهد مرد میدان دیپلماسی ما، فاتح دل‌ها و اندیشه‌ها در عرصه بین‌الملل نیز بوده است. 

جوان آنلاین: شامگاه سوم خرداد‌ماه و در اولین شب خاکسپاری پیکر مطهر شهید حسین امیرعبداللهیان، سوگواره ادبی «دیپلمات مقاومت» به یاد این شهید والامقام با حضور جمعی از شاعران و اهالی اندیشه کشور‌های ایران، افغانستان، هندوستان و پاکستان به میزبانی گروه بین‌المللی هندیران برگزار شد. 
سیدمسعود علوی‌تبار، شاعر و کارشناس تاریخ و تمدن ملل اسلامی در مراسم سوگواره ادبی «دیپلمات مقاومت» که به یاد شهید حسین امیرعبداللهیان برگزار شد، گفت: خدمات جهادگرانه بسیار شهید امیر عبداللهیان و در نهایت شهادت وی به خوبی نشان داد که او و حاج قاسم سلیمانی در حقیقت دو پرتو نور از یک منبع واحد هستند و افتراق میدان و دیپلماسی در واقع شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت‌هایی است که به خاطر آن وظایف، جایگاه مسئولیتی برای اشخاص تعیین می‌شود. علوی‌تبار افزود: امشب و در اولین شب خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان در این سوگواره ادبی شاهد ارائه آثار ادبی و اندیشه‌ای بسیاری از شاعران پارسی‌زبان و دیگر هنرمندان کشور‌های مختلف حوزه ایران فرهنگی، به‌ویژه از هند، افغانستان و پاکستان بودیم که این نشان می‌دهد مرد میدان دیپلماسی ما، فاتح دل‌ها و اندیشه‌ها در عرصه بین‌الملل نیز بوده است. 
جواد عسکری، شاعر و فعال فرهنگی از هندوستان نیز در بخشی از صحبت‌های خود بیان کرد: سلام به مادران این سرزمین که الحق اولیا‌ءالله تربیت کردند. افرادی بی‌نظیر از همه جهات که مردم این دیار هم جنس‌شان با همه فرق می‌کند. این مردم قدرشناس خادمین خویش هستند، خوب و بد را می‌شناسند، در مقابل خائن تمام‌قد می‌ایستند و خادمین خود را تاج سر خود می‌دانند. در این دو روز از تبریز تا تهران حماسه آفریدند، سنگ‌تمام گذاشتند و کل دنیا هم شاهد بود. خادم‌الرضا شهید سیدابراهیم رئیسی و شهید امیرعبداللهیان و دیگر همراهانشان در حرف نه، بلکه در عمل خادم مردم بودند و تمام ذکر و فکرشان خدمت بود، کاری به حاشیه و تهمت نداشتند. آن‌ها انگار می‌دانستند وقتی برایشان نمانده بنابراین از ثانیه‌ها استفاده کردند و تفسیر عملی این حدیث امام علی بودند: «خداوند از علما، عهد و پیمان گرفته که در برابر شکم‌بارگی ستمگران و گرسنگی مظلومان سکوت نکنند.» در هر مسئولیتی برایشان مردم مقدم بودند. 
این شاعر پارسی‌زبان در پایان تصریح کرد: خدا عزت می‌دهد، به شرط اینکه با خدا معامله کنید. رئیسی و عبداللهیان در مظلومیت شباهت عجیبی به شهید بهشتی داشتند. ترور شخصیتی شدند، اما حرفی نزدند و در اوج قدرت بخشیدند. می‌گفتند این‌ها کاریزما ندارند، جریان‌ساز نیستند و دل به مقامات بالا بسته‌اند، اما راست می‌گفتند این‌ها با خدا معامله کردند و خداوند چنان عزتی به این عزیزان داد که دنیا انگشت به دهان مانده است. بعد‌ها خواهیم فهمید چه شخصیت‌هایی را از دست دادیم و آن وقت حسرتی ابدی نیست. 
در این محفل ادبی که خوشنویسانی همچون مسعود ربانی و محمدآرمان حبیب از ایران و هند به بداهه‌نویسی ابیاتی از اشعار اجرا شده پرداختند، شاعران و هنرمندانی مانند علیرضا قزوه، رضا اسماعیلی، امیر عاملی، محمدعلی یوسفی، سیدمسعود علوی‌تبار، جواد عسکری، محمد فاطمی‌منش، محمدمهدی عبداللهی، سیدتصور مهدی، رسول شریفی، جواد اسلامی، سیداحمد حسینی‌توچای، نغمه مستشارنظامی، نجمه پورملکی، سیده‌صغری زیدی، فاطمه ناظری، حمیده پارسافر و سارا عبداللهی‌فر حضور داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار